donderdag 20 mei 2010

POPPIE wordt heeeel binnenkort tante!!


En wat koos mijn zusje uit de "POPPIE-winkel"....

Een tutketting gemaakt van kralen en een klein gehaakt eendje eraan.

Het erwt-muziekje
(Nog uitleg nodig? Ne erwt die muziek maakt eh :)



En HET stokpaard, volgens de verloofde het hot POPPIE item :)
mannen en poppetjes blijft toch een moeilijk punt, dus het paardje is volgens hem ne winner



Verder volgen er nog drie verrassingen waar ik nu nog niets over kan zeggen! haha

Maar nu even over de bovenstaande maakseltjes.
De beestjes zijn allemaal gehaakt en worden in het japans amigurumi's genoemd.
Dit betekent in het rond gehaakte beestjes.
Op het internet vind je zeer veel patroontjes en werkbeschrijvingen, meestal in het engels.
Ik kan dus echt enkel in het engels haken... haha
Als je der eens mee weg bent, kan je zelf beginnen ontwerpen en aanpassen.
Zo hebben jullie Mila al kunnen zien en haar heb ik ook een beetje naar eigen zin gemaakt.

In november kreeg ik de haakkriebel van collega D over, ik moest en zou ook deze leuke
popjes kunnen haken.
Maar het enige haaksel dat ik ooit maakte was een bolletje touw in kettingsteek in het
5e leerjaar, niet zo fameus dus.
Alle lof gaat uit naar mijn naaimama die toen zelfs in haar ziekenhuisbed mij heeft uitgelegd hoe je moet haken.
Waarvoor onmetelijke dank aan naai-haakmama!!!

En dan wordt het verslavend, avonden haken tot groot genoegen van de verloofde, want die kon nu tijdens de winteravonden ongestoord voetbal kijken.

De strenge winter heeft dus veel amigurumi's opgeleverd.
En dan komen we nu tot de moraal van dit verhaal...

zo werd POPPIE geboren!

Die beestjes en poppetjes kregen een merknaam en daarna zelfs een blog.
Foto's van de gehaakte beestenboel zullen vanaf nu dan ook volgen.

Heb je vragen over "engels" haken, patroontjes of wil je gewoon graag zo een beestje bestellen..
 je kan me steeds mailen op poppiepink@hotmail.be




8 opmerkingen:

  1. ik vindt ze zo leuk he! Ik zag laatst een boek liggen daarover, spijt dat ik het niet gekocht heb toen! Dat paardje is echt leuk gemaakt meid!
    ik ben benieuwd naar al je andere creaties!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben een heel klein beetje "STIKJALOERS", ik wil dit ook kunnen!!! Zo'n super mooie creatuurtjes! 't Zonnetje schijnt vandaag dus moet ik misschien gewoon met een haaknaald wat "prutsen" in den hof!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi,

    Geweldig dat haken, kan het zelf niet maar heb echt respect voor je poppies! En leuk je achtergrond verhaal te lezen ;)
    Meid, super, gewoon lekker zo doorgan en tips, tja, heb er niet zoveel voor je, maar blijf geloven in jezelf, je dromen je ideetjes en niet teveel aan je prijs tornen hoor! Jij gebruikt er je creatieve talent, brein, hoofd hart en handen voor en eigenlijk is dat alleen al onbetaalbaar ;)
    Jammer dat zo weinig mensen dat waarderen, leive groet, Anous

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat paardje wordt inderdaad de topper!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke dingetjes heb je gemaakt voor je toekomstige neefje of nichtje!
    En knap hoor, die amigurumi's haken. ik kan best haken, maar dat kleine gefriemel lijkt me toch lastig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh toch even wat tips dan:- zoek een gratis website op, bij ons geloof ik webklik.nl...of iets in die geest...
    - maak scherpe foto's liefst bij daglicht op zoveel mogelijk dezelfde ondergrond/achtergrond
    - zet al je geweldige poppies op de site en probeer zoveel mogelijk te linkruilen met anderen die ook een site hebben
    - zet het eens op kapaaza.be of zo een marktplaats en probeer op een creatief markt te komen zodat mensen je spullen kunnen zien in het echt
    - houd een blog bij maar dat doe je al en verder weet ik even niet zo maar kijk ook eens op www.craftygirls.nl daar vind je een netwerk van alle creatieve dames ook uit Belgie en daar staat heel veel informatie op

    Succes en blijf vooral origineel en dicht bij jezelf, dan heb je het meeste plezier ;)
    Veel plezier met de op komst zijnde kleine spruit
    Groetjes Anouska

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe heerlijk is dat stokpaard!!!! Ok, na mijn examens leer ik echt-echt-echt haken. Echt super!!!

    BeantwoordenVerwijderen